Mamma Steffi

Om vardagen som mamma, fest, resor och annat värt att skratta och le för.

Misslyckad

Permalink1

Okej. Min ettåring, Malcolm är ägg och mjölk protein allergiker. Så jag hittade en vegan medel(pulver) som är ett egg replacer. Man använder det istället för ägg så man kan baka osv. Den har funkat bra förr. Men idag så blev min sockerkaka jävligt värdelös. Helt platt! Notering: hade bakpulver i!! Hmm vad gjorde jag fel? Kanske måste ha havremjölk i nästa gång och Inge vatten. Fattar noll. Aja tjing tjing!

Mamma Steffi

#1 - - Lopez:

Jag gör väldigt mycket vegan-mat här hemma. Vi äter enbart vegetariskt ( ja, Martin också ) och vi äter inte godis utan mer vegansk raw-food. Nyttigt och jättegott! Jag gör chokladmousse på avokado, kakao, kallpressad olivolja och agave. ( Det smakar inte avokado! ) Tårtor med cashew-grädde och nötbotten samt chokladbollar som är helt vegan och du skulle aldrig känna skillnad. Det går fort och är enkelt! Vill du ha tips och recept så delar jag mer än gärna med mig!
Söta dina små är!! Tre-barns morsa, grymt! Kram

Till top