Mamma Steffi

Om vardagen som mamma, fest, resor och annat värt att skratta och le för.

Trött

Allmänt Permalink0
Har jobbat idag. Är trött. Börjar få ont i ryggen och har mest haltat runt på jobbet. Har börjat få grova smärtor i magen också, jag jobbar som vårdbiträde så mitt arbete räknas som tungt. Jag ringde min barnmorska i Vällingby idag för att klaga lite och tycka synd om mig själv. För rygg smärtor kan jag ta, jag hade samma problem när jag var gravid med Marley. Men jätte ont i buken, nej nej det har jag aldrig upplevt tidigare. Jag blev lite nojig faktiskt. Men allt min kära barnmorska sa är att det är vanligt, allt är vanligt när man är gravid. Ja hallå jag är döende, ja men det är vanligt. Shit, allt verkar ju bara vara så himla vanligt hela tiden. Och så fick jag höra att andra graviditeten brukar vara värre än den första. Ja hej tjena, jag märker det!
Vad ska man göra för att få lite uppmärksamhet av sin barnmorska? Jag måste tydligen söka upp en sjukgymnast också, det är i såna stunder jag önskade att männen var dom som blev gravida!


Här kommer ett skit dåligt försök på en bild på bullen:



Kram
Mamma Steffi
Till top