Mamma Steffi

Om vardagen som mamma, fest, resor och annat värt att skratta och le för.

Glad

Allmänt Permalink0
Ja ni förstår nog varför jag är glad! Vilken match, såg ni? Jag led verkligen, jag har nog aldrig vart så nervös nånsin. Och värre kommer det ju bli nu när Uruguay är vidare till kvartsfinal. Jag får väl lida på tills VM tar slut.
Förrutom fotboll så har Marley och jag tagit det lugnt idag. Marley har haft feber sen igår. Så vi har inge rolig midsommar firande historia att berätta(bara typ att jag lyckades göra världens bästa äppelpaj, Så mumsig!). Men hoppas alla har haft det toppen. Glad midsommar!

Recept till äppelpaj(tagen från recept.nu)
3-4 äpplen(dela äpplena i små skivor)
3 dl mjöl
150 g smör
1 msk socker
Blanda ingredienserna med händerna till en "deg", lägg ut det i formen och lägg sedan äpplena med kanel och ännu mer socker(mycket socker och kanel för det är gott)
Man kan lägga äpplena först och sedan degen om man vill det. Kör in det i ugnen i typ 175 grader tills äpplena är mjuka.
Servera med vaniljsås och jordgubbar! Smaskens!
Till top