Mamma Steffi

Om vardagen som mamma, fest, resor och annat värt att skratta och le för.

God mat

Allmänt Permalink0
Marley sover så sött och pojkvän tittar på film, jag har äntligen tid med bloggning. Lagade mat idag, värsta grejen! Spaghetti och köttfärs sås, jag är ingen riktig höjdare i köket men fan vad gott det blev. Man känner sig nästan jätte duktig när man lyckas i köket. Annan mat jag knäcker på är lasagne och korv stroganoff. Nästan så att jag borde öppna min egen Catering. Tips för att få en jätte god stroganoff, häll lite citron krydda, jätte mumsigt! Man kan ha i majs också om man vill vara lite crazy. Bakning där emot, det går så där. Har problem med att röra mjöl, låter nog konstigt men att knåda deg är inte min grej. Snart läggdags för mamma Steffi, får se vad som händer imorgon och vad det blir för middag!(det blir inte jag som lagar då)
Till top