Mamma Steffi

Om vardagen som mamma, fest, resor och annat värt att skratta och le för.

Första natten

Allmänt Permalink0
Så där idag har man börjat flytta. Vi sover i nya lägenheten ikväll det känns mysigt och spännande. Barnens rum är klar och dom tyckte om den, det är ju huvudsaken:-D
Men hela dagen gick inte riktigt som man hade tänkt sig.
Vi började med att flytta sängar idag och det som behövs för att sova här, lite mat, frukost osv. ...när jag och min kära mor som hjälpte till gick iväg till dagis och skola för att hämta barnen så hände nåt med våran ytterdörr. När vi kom tillbaka med tre trötta glada exalterade ungar både kissnödiga och törstiga, så funka inte nyckel jäveln. Dörren gav upp och skiten fastna så vi kom inte in hem, till vårt nya hem.
Så där står jag, barnen och mamma och fattar ingenting. Jag ringer fastighetsjouren som då skickar någon som kan låsa upp vår dörr. Och där får vi sitta i nästan två timmar och vänta. Vi gick och handla dricka och ja dom fick kissa i en buske! 
Sen kom han äntligen och öppna dörren. Tur att barnen är som dom är och var lika glada ändå. 
Och så var det middags dags, tror inte turen var på min sida idag. UGNEN OCH SPIS HELVETET FUNKAR INTE!  Jag förstår inte är det en propp eller vad fan?  Jag vägrar ringa tillbaka till jouren igen och vänta länge. Tur att man hade mat som kunde värmas i micron! 
Aaaah!  Jo sen läggdags den gick så bra, förklarade för barnen att det är okej ifall det känns konstigt att sova i ett nytt rum och så. Men dom susar så fint.
Så jag har tagit mig en lång dusch och så kom en kompis förbi med en så där pizza som man kan köpa på macken och en Fanta. Lyxigt värre. 
Men så nu när jag äntligen lagt mig och håller på dör av trötthet så ser jag världens största spindel på vardagsrums väggen. Jag dog lite. Tog en toffla och slog, men vet inte om den dog. Den är där lite till plattad på väggen, vågar inte ta bort den. Vill inte ens titta. Kan nån komma och ta bort den!!! Hoppas den är kvar där på morgonen då vet jag vart den är, fy fan om den flyttar på sig! Blir att sova med lampan på inatt! 
Jävla långa dag nu är du över!
 
Sov gott Mamma Steffi
 
Till top