Mamma Steffi

Om vardagen som mamma, fest, resor och annat värt att skratta och le för.

Lite mer om oss kanske...

Allmänt Permalink3
Ni som läser min blogg vill kanske lära känna mig lite mer, eller oss. Hur jag och pappa Seydou träffades och så vidare...det är faktskt kul att veta sånt haha.
Finaste pappa Seydou och jag träffades på en Reggae klubb i Stockholm,(den har stängt nu) vad otippat eller hur? Neej inte egentligen vi älskar Reggae i vårt hem!
Så fort jag kom in på stället så fick jag syn på honom, han var så himla snygg!
Ja, det var jag som raggade upp honom. Haha vad pinsam jag var. Jag ställde mig där han var och dansade, ja ni vet hur man blir efter några drinkar. Hur som helst så dansade vi och pratade hela kvällen, and the rest is history som man brukar säga. Nu har vi vart tillsammans i 4 år!!
Vi flyttade ihop ganska snabbt, vi träffades 2006 och Marley kom 2008. Det har varit upp och ner precis som med alla par. Vi är verkligen inte perfekta, men vi älskar vårt liv tillsammans och trivs så bra ihop. Jag tror verkligen att vi kommer vara tillsammans för evigt!

Seydou är norrlänning, jajemän. Han har växt upp i Skellefteå, och ja han har dialekt ibland.(jätte charmigt)
Jag är en Stockholms tjej, uppvuxen i Rinkeby. Och vägrar flytta från storstan!!

Seydou är en fixare, han ser till så att allt blir fixat på sitt lilla konstiga sätt, älskar matlagning hatar städning, är social, han är jätte spontan, snäll och omtänksam, han är en livsnjutare, lite för uppstressad ibland så att det smittar av sig, Älskar att köra bil och så är han världens bästa pappa och min bästa vän!

Jag är nog den paranoida av oss, jag är den som bestämmer, jag håller nog i stekarna hemma, ser till så att alla vet vart allt finns som Seydous strumpor och annat, Hatar när han väcker mig halv 6 på morgonen för att fråga vart hans strumpor finns!!
Jag är inte lika lätt uppstressad, gillar att planera saker i förväg, är super social, jag hatar att laga mat men kan städa allt, snäll är jag också och tycker själv att jag är en rolig och helt underbar mamma!

Man kan lätt säga att vi balanserar varandra, och vi har faktiskt helt ärligt aldrig tråkigt tillsammans!



Älskar dig Seydou

#1 - - FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE:

Stackare, själv har jag sovit 26 timmar i sträck, haha så jag är väldigt utvilad. Men det kan väl vara skönt, jag hade med behövt tvätta..ush! Måste säga att ni är en väldigt fin familj ;)

#2 - - FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE:

säger bara, tur att jag inte har barn haha :) hade nog inte orkat med det nu :P men det är ju fint!!

#3 - - FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE:

Hej, idag är jag pigg ..haha ;) skönt att sova länge! gör du idag då?

Till top