Mamma Steffi

Om vardagen som mamma, fest, resor och annat värt att skratta och le för.

Marley smakade på bajs idag!

Allmänt Permalink0
Ja min älskade dotter smakade på bajs idag. Usel morsa tänker ni säkert. Men nej jag ska berätta vad som hände. Idag så är jag hemma från praktiken har en jobbig förkylning och ont i halsen (uschigt). Fina söta underbara Marley stannade hemma från dagis idag med mig. På morgonen när jag tog av hennes kissiga blöja så sprang hon omkring naken ett tag. Det är faktiskt rätt skönt ibland! Hon sprang runt runt tills hon ställde sig rakt upp och sa " Caca mami", caca betyder då bajs på spanska. Jag tittade på henne och sa caca på bara om du e bajsnödig. Och det gjorde söta Marley hon bajsade rakt på golvet. Mysigt! När jag plockade upp bajset för att slänga ner den i toalett stolen så fortsatte Marley springa omkring och där mina kära vänner där vet jag inte riktigt vad som hände. Jag tror hon pillade sig i rumpan och plockade fram lite bajs. För när hon sprang till mig på toa så såg hon helt förskräckt ut och skrek " caca caca", med bajs i munnen och händerna. Jag fick lite små panik och skrek usch caca Marley! Jag tvättade fort bort allt från händerna, sköljde munnen, tvättade rumpan och så fick hon lite barn tandkräm. Sen så var hon lika glad och pigg och fortsatte leka och springa runt runt!
Ja ni, det är aldrig tråkigt med min vackra dotter!

Ha en bra dag alla fina!




Till top