Mamma Steffi

Om vardagen som mamma, fest, resor och annat värt att skratta och le för.

Uruguay Uruguay Uruguay...

Allmänt Permalink2
Jag tror dom flesta Uruguayare i hela världen håller med mig när jag säger att vi led igår när Uruguay spelade mot Ghana. Riktig tortyr. Ghana spelade otroligt bra, men Uruguay vann till slut. Luis Suarez som är en anfallare i Uruguays landslag körde en liten "guds hand" när Ghana precis skulle få in bollen i mål,(nu i efter hand kan man faktiskt se att 2 av Ghanas spelare var offside just innan detta hände) men han fick sitt straff enligt reglerna. Suarez fick rött kort för att han körde hands, avstängd nästa match och Ghana fick straffspark. Men Ghanas Gyan missar straffet, bollen träffade ribban. Så nu mina damer och herrar nu är spelet i gång igen. Ingen fusk, Uruguay har inte fuskat. Dom vann fare and square!! Jag gillar Ghana, jag har kompisar från Ghana som respekterar vinsten, synd att Uruguay och Ghana möttes under såna omständigheter. Men sånt händer i VM, så är fotbollen. Bara att skaka av sig och kämpa igen nästa gång. Synd bara att visa är dåliga förlorare och klandrar hela Uruguayanska folket för förlusten.
Tack för mig....Uruguay i final mot Spanien är vad jag hoppas på!!

Vamos Uruguay!!

#1 - - Mikaela:

Maradona får lämna över "guds hand" titeln till Suarez! :)

#2 - - Erika:

Tack så mycket vad giullig du är och vad glad jag blir att du gillar min blogg :-)



Önskar dig o din fina familj en trevlig kväll!

Till top