Mamma Steffi

Om vardagen som mamma, fest, resor och annat värt att skratta och le för.

Var det nån som sa att det är vår? På riktigt?

Allmänt Permalink2
Jag blir förvirrad. Ena dagen så är det soligt och sen regn. Man blir ju förvirrad, man vet inte vad Marley ska ha på sig på morgonen till dagis. Nu så har hon vinter overall fortfarande, med hennes fina Bamse regn kläder. Eller galoner som pappa Seydou säger(heter tydligen så) men jag hade aldrig hört det förr innan han sa det. (Hmmm!!!)
Hur som helst så är lilla jag själv idag igen, och idag så är det faktiskt tvätt dags.

Just det...något som råkade hända igår förresten. Jag råkade öppna grannens Röda Korset tidning(Sorry Grannen). Post mannen la den i fel brevlåda, så det var faktiskt inte helt mitt fel.
Det är i allafall en jätte intressant tidning, Henry heter den. Men jag undrar om man verkligen kan lita på Röda korset efter att en gubbe som jobbade där tog massa miljoner från kassan?....Ja ni, det är väl värt att tänka på.
Nu så måste jag bara lämna tillbaka tidningen. Får försöka plasta ihop den så gott det går!!

Hörs sen alla fina!
#1 - - Therese:

Hejsan!



Min tanke igår var att du skulle ta med dig Marley till stan så de hade kunnat leka....men det hade kanske blivit försent hur som helst!



imorgon fredag ska jag till rinkeby så känner du för att ta en runda i spånga parklek med kidsen så vore det kul!



KRAM!!

#2 - - Therese:

Nä fy, gå utan barnvagn är inte vad man vill! En enda gång har jag gjort misstaget att gå till affären med Nico utan vagn! Det kommer dröja innan jag gör det igen!



Vad kul och spännande att äntligen ses!! Hoppas att det blir bättre väder än idag! Annars får man väl ta på " galoner " ;-)



Skickar mitt nya nr till dig på FB!!

Till top